آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
تا به حال شده به موضوع راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگه فکر کنید؟ به نظر شما ساخت یک فروشگاه اینترنتی چقدر میتونه هزینه داشته باشه؟ اصلا چرا باید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ در مقالات قبلی درباره ی طراحی سایت فروشگاهی با cms اختصاصی برای شما صحبت کردیم ولی در این مقاله می خواهیم  طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را بررسی و مراحل انجام آن را برای شما شرح دهیم.


  • ناهید صفری
  • ۰
  • ۰

بعد از اینکه تصمیم به طراحی سایت با وردپرس گرفتید و اقدام به نصب وردپرس در هاست خودتون میکنید، هنگام افزودن صفحات و تولید محتوا در سایت وردپرسی خودتون معمولا سوالی که برای کاربران آماتور و تازه کار پیش میاد اینه که برای ایجاد نوشته و ساخت صفحات از نوشته استفاده کنند و یا از برگه؟ یا اینکه تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟ همونطور که می‌دونید دو نوع پست تایپ یا همون افزودن محتوا در وردپرس وجود داره که شامل نوشته‌ها(posts) و برگه‌ها(pages) میشه که هر یکی از این دو نوع ساختار محتوایی در وردپرس تفاوت‌هایی با هم دارند. وقتی که به صفحه افزودن نوشته در وردپرس و افزودن برگه در وردپرس مراجعه می‌کنید در حالت کلی محتوای این دو صفحه جز در چند مورد تفاوت چندانی با هم ندارند.

  • ناهید صفری
  • ۰
  • ۰

بخش سوم

معرفی یک ساختار کلیدی برای تهیه وب سایت های مدرن

اضافه کردن یک ساختار به نام div:تا این لحظه ساختار پایه ای وب سایت و تگ های html  و  body  و p  برای پاراگراف وh برای هدر ها  را شناختیم و با آن ها کار کردیم و در این قسمت یک ساختار طلائی به نام div را معرفی می نماییم.

div یک تگ بلاک است و به همراه تگ span  بیشترین استفاده در صفحات استاندارد وب سایت را دارد . این تگ معمولا برای قرار دادن گروهی از عناصر داخل آن مورد استفاده قرار می گیرد و داخل آن می توان از عناصر دیگر مانند h1 , img , a , p  و غیره استفاده کرد.
این تگ هیچ استایلی از جمله margin  و padding ندارد و برای شکل دادن به ظاهر آن از دستورات css استفاده می کنیم.

  • ناهید صفری
  • ۰
  • ۰

وردپرس را می توان بهترین سیستم مدیریت محتوای رایگان دنیا دانست. با اضافه شدن افزونه ها به وردپرس، می توان قابلیت های آن را به شکل قابل توجهی افزایش داد. به دلیل وجود همین افزونه های گسترده طراحی سایت با وردپرس در حوزه های بسیار گسترده ای قابلیت استفاده داشته و این نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت زیاد این cms می باشد. در این مطلب مجموعه افزونه هایی که بیشترین کاربرد را داشته و در واقع بهترین افزونه های وردپرس هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

تعریف افزونه های وردپرس
افزونه یا پلاگین ها در وردپرس، کمک بسیاری به بهبود عملکرد آن دارند. در حال حاضر بیش از 50 هزار افزونه در مخزن وردپرس ثبت شده است که برخی از آنها بسیار خوب و کاربردی می باشد. تمامی این افزونه ها در بخش WordPress Plugins وجود داشته و می توان از آنها استفاده کرد. افزونه های موجود در سایت وردپرس، همگی رایگان هستند و افزونه های پولی با روشهای دیگری در اختیار کاربران قرار داده می شوند. در ادامه به موضوع افزونه های رایگان وردپرس خواهیم پرداخت.

  • ناهید صفری
  • ۰
  • ۰

 در ابتدا این را می دانیم که در این دوران برای هر کسب و کار و شغلی داشتن یک وب سایت واجب می باشد و تقریبا همه شما از ضرورت طراحی سایت برای کسب و کار تان با خبرید. مهمترین نکاتی که باید جهت انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت بدانید را در این مقاله به طور کامل و مفصل توضیح دادیم. اگر میخواهید جواب سئوالات خود را مثل طراحی سایت برای شرکت را به چه کسی بسپاریم؟ آیا برای طراحی سایت می توانیم به شخص یا فری لنسر اعتماد کنیم یا اینکه باید حتما با یک شرکت طراحی سایت رسمی قرارداد ببندیم؟ در کل برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ و…. بدانید این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت بسیار مهم است زیرا طراحی سایت شما در ذهن مخاطب تاثیر غیر مستقیم می گذارد و اگر سایت شما توسط یک طراح سایت حرفه ای انجام شده باشد به طور خودکار عوامل مهم و امکانات ضروری در طراحی سایت را رعایت می کند و دیگر نیازی نیست خود شما وسواس زیادی در کار بخرج دهید چون طراح سایت حرفه ای حواسش به همه اصول طراحی سایت خواهد بود.

  • ناهید صفری