آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

تفاوت طراحی سایت شرکتی ارزان و حرفه ای

 طراحی سایت شرکتی برای هر برندی مانند داشتن ‏یک دفتر کار و یا پایگاه اداری می باشد که آدرس آن در فضای اینترنت خواهد بود و مکان فیزیکی ندارد و با این وجود می‌توان در همین فضا یعنی وب سایت، محصولات یا خدمات شرکت را بدون واسطه به طور مستقیم به مشتریان خود ارائه نمود و بعلاوه یک رزومه از فعالیت های شرکت، نحوه تماس با شرکت، مشتریان شرکت و نمونه ای از خدمات ارائه کرده و گالری تصاویری از ارتباطات و نمایشگاه ها و … را از طریق همین وب سایت شرکتی  ایجاد نمود.

تعرفه طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی و آنلاین برندینگ

طراحی سایت شرکتی حرفه ای می تواند مهمترین گام برای آنلاین برندینگ باشد. آنلاین برندینگ به تمامی روش هایی گفته می شود که برند شما را در معرض توجه و نمایش از طریق بازاریابی آنلاین قرار می دهد. اگر کاربران و مشتریان در اولین تجربه خود متوجه پویایی و خلاقیت در طراحی وب سایت شرکت شما شوند، تصویری که از برند شرکت در ذهن آنها نقش می بندد از همان ابتدا ایده آل خواهد بود. این موفقیت در آنلاین برندینگ شرکت تنها با طراحی حرفه ای سایت شرکتی امکان پذیر است.

وب سایت شرکتی می‌تواند حکم یک ویترین محصولات و یا پل ارتباطی جهت تماس آن شرکت باشد. با عکاسی از محصولات و کالای قابل ارائه می توان برای مخاطب و کاربران سایت خود ایجاد جذابیت نمود (به همین دلیل نحوه انتخاب تصویر در طراحی سایت و کیفیت عکاسی و موارد متعددی که با عکس محصول در ارتباط است اهمیت ویژه ای دارد).

مردم و یا بهتر بگوییم مشتریان، سطح کیفیت و کلاس و رتبه و جایگاه شرکت یا فروشگاه یا هر کسب و کاری که داریید را از طریق نوع طراحی وب سایت شرکتی یا فروشگاهی شما چه از نظر حرفه ای بودن در ui و ux و چه از نظر نوع برنامه نویسی که پشت صحنه وب سایت شرکتی شماست، شما را ارزیابی می کنند.این یکی از مواردی است که میتواند در ذهن مخاطب شما اثرگذار بوده و در ارزیابی شرکت شما دخیل باشد.

حال در نظر بگیرید که به  دنبال شرکت طراحی سایتی رفتید که طراحی سایت شرکتی ارزان به شما پیشنهاد میکند. از این نوع شرکت های طراحی وب سایت متاسفانه یا خوشبختانه بسیار زیاد است فقط کافیست در گوگل سرچ کنید طراحی سایت شرکتی ارزان یا طراحی سایت ارزان و یا طراحی وب سایت شرکتی با ۳۰۰ هزار تومان و حتی از همه جالبتر طراحی سایت رایگان.

وقتی یک مدیر یا شرکت داری بابت طراحی سایت شرکت خود حاضر نیست هزینه کند و یک مبلغ متناسب با نرم بازار  برای وب سایت شرکتش که هویت آن شرکت در فضای اینترنت که یک جایگاه بین المللی و جهانی محسوب میشود بپردازد، قطعا انتظار افزایش مشتریان یا حداقل سطح مشتریانش نیز در همان حد و اندازه خواهد بود.

البته توجه داشته باشید ما نمیگوییم طراحی سایت شرکتی ارزان مردود است می گوییم طراحی سایت ارزان متناسب با سطح مشتریان آن شرکت خواهد بود. اما توصیه می کنیم اگر قصد راه اندازی وب سایت دارید بابت طراحی سایت شرکتی اگر هزینه ای مناسب و منطقی بپردازید بهتر است تا طراحی سایت ارزان یا رایگان را امتحان کنید چون حتی درصدی شک نکنید که پشیمان خواهید شد و این راه را باید دوباره طی کنید.


اثر طراحی سایت شرکتی حرفه ای

همانطور که می‌دانید دنیای امروز اکثر افراد برای تحقیق و شناسایی مطلب یا جستجوی یک ویژگی یا هر ابهامی به اینترنت مراجعه میکنند یعنی اگر در این فضا حضور داشته باشید این فرصت نصیب شما خواهد شد که شما را انتخاب کنند. اینجاست که اهمیت طراحی سایت برای شرکت و کسب و کارتان آشکار می شود
اگر بتوانید طراحی سایت شرکت خود را به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای بسپارید می‌تواند اثر قابل توجهی را در ذهن مخاطبین شما ایجاد نماید.
فرض کنید کاربری که برای بار اول وارد سایت شرکت شما می‌شود. در اولین نگاه و حسی که در ذهن او ایجاد می شود میتواند یک تصویر اولیه از هویت شرکت شما و حتی دفتر کار شما و سطح َکیفیت خدمات شما و مقایسه جایگاه شما نسبت به رقبا را نیز ایجاد نماید به نوعی یعنی همان آنلاین برندینگی که در بالا به آن اشاره کردیم.
سرعت طراحی سایت شرکتی:

برای اینکه اهمیت سرعت سایت شرکتی برای شما ملموس باشد به این مثال توجه فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک مطلب هستید اولین کاری که شما انجام میدهید جستجوی نام مطلب و خدمات یا عبارات مرتبط با آن می باشد. پس از جستجو در گوگل، در صفحه اول گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش داده می شود و کاری که شما انجام میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش داده شده تعداد ۳ یا ۴ یا بیشتر را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما منتظر باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه اولین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت وب سایت شرکتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است.
استفاده از عکس و تصویر در طراحی سایت شرکتی
امکان ایجاد گالری تصاویر در طراحی سایت شرکتی باعث می شود یک دید اولیه در مشتری ایجاد کند که قبل از ورود به دفتر کار یا محل کار شما بتواند تصاویری از شرکت و فعالیتهای شما در نمایشگاه ها و حتی پرسنل شما داشته باشد. مسلما این دید باعث نزدیکی مشتری  و برقراری یک ارتباط با شما شود، ارتباطی که با طراحی سایت شرکتی ایجاد شده است و داشتن یک وب سایت این موارد را به مشتری شما منتقل نموده که این تاثیر در فعالیت برندینگ شرکت و در حالت کلی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم می باشد.
شبکه های اجتماعی یا وب سایت شرکتی
برخی شرکت ها محصولات و یا خدمات خود را در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی معرفی می نمایند ولی یادتان باشد که شبکه های اجتماعی تنها برای معرفی و نمایش محصولات و خدمات شرکت شما می باشد اما نقش یک سایت شرکتی را ایفا نخواهد کرد چون داشتن یک وب سایت شرکتی می‌تواند به عنوان نماینده شرکت ایفای نقش کند که این کار از شبکه های اجتماعی بر نمی آید. تصور کنید نام یک شرکتی را می شنوید و میخواهید تحقیق کنید و ببینید قابل اعتماد است یا خیر آیا میتوان کار را به آنها سپرد و نگران کیفیت و قیمت و نوع ارائه خدماتش نبود؟ اولین کار جستجو در گوگل است. اگر وب سایتی با این نام و عنوان در اینترنت نباشد و تنها چند عکس و متن در اینستاگرام و یا تلگرام از آنها وجود داشته باشد چه حسی پیدا میکنید؟

UI و UX در طراحی سایت شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی باید به گونه ای باشد که وقتی کاربری وارد وب سایت شرکت شما شد از نوع طراحی گرافیک( UI ) و تجربه کاربری UX   طراحی وب سایت شرکتی شما بتواند نوع فعالیت و کسب و کار شما را تشخیص دهد.
UX Design مخفف عبارت User Experience Design و به معنای ” تجربه کاربر ” می باشد . در حقیقت طراحان “تجربه کاربر” یا همان UX Designers تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با وب سایت شما را ایجاد نماید. برای اینکه درباره تجربه کاربری بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید: مقاله UX چیست یا تجربه کاربری چیست
UI Design مخفف عبارت User Interface Design و به معنای ” رابط کاربری ” می باشد. در حقیقت طراح UI ادامه دهنده راه UX می باشد که وظیفه آن چیدمان و پیکربندی ظاهر طراحی های UX  می باشد.

طراحی سایت شرکتی باید ریسپانسیو باشد
طراحی سایت ریسپانسیو  که همچنین بهطراحی سایت واکنش گرا نیز معروف است به وب سایتی می گویند که طراحی آن به گونه ای باشد که در تمامی دیوایس ها و سایز های مختلف صفحه نمایش در حد قابل قبولی سایت را به نمایش بگذارد تا کاربر بازدید کننده وب سایت بتواند از حداکثر امکانات موجود در سایت استفاده نماید.

سئو و بهینه سازی وب سایت شرکتی در موتورهای جستجو

اکثر مشتریان شما از طریق موتورهای جستجو با سایت شما اشنا خواهند شد . لذا هر چقدر بتوانید وب سایت خود را در این خصوص بهینه کنید تا موتورهای جستجو توجه بیشتری به شما کنند مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر خواهند کرد . علمی که جهت فعالیت در این حوزه نیاز است علم سئو و بهینه سازی وب سایت است . SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است . هر چقدر سایت شما برای موتورهای جستجو شفاف تر و خواناتر باشد محصولات ، مقالات و خدمات شما در رتبه های بالاتر موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت و بالطبع کاربران بیشتری را پذیرا خواهید بود.

پشتیبانی از وب سایت شرکتی (هزینه پشتیبانی سایت)

نکته آخری که بسیار مهم و ضروری است بحث پشتیبانی است . بحث پشتیبانی برای شرکت ها هزینه هایی در پی دارد که می بایست این هزینه ها در هنگام طراحی وب سایت دریافت شود . لذا شرکت هایی که خود را متعهد به ارائه خدمات پشتیبانی می بینند این هزینه ها را پیش بینی کرده و در ابتدای قرارداد دریافت می کنند . معمولا هزینه پشتیبانی وب سایت و تعرفه پشتیبانی سایت مقدار معینی نبوده و شرکت های طراحی سایت قیمت پشتیبانی وب سایت های طراحی شده را متفاوت اخذ می نمایند. البته در وب سایت سازمان نظام صنفی و رایانه ای یک دستورالعمل برای تعیین هزینه پشتیبانی از وب سایت وجود دارد که بین ۲۵ تا ۳۵ درصد از مبلغ طراحی سایت به صورت سالیانه می باشد ولی با احتساب هزینه های مختلف دیگر. اگر بخواهیم منصفانه عمل کنیم هزینه پشتیبانی از وب سایت طراحی شده با عناوین پشتیبانی نرمال نظیر رفع ایرادات احتمالی و باگ ها، پشتیبانی تلفنی و حضوری و ایمیلی و تیکتینگ، بروز رسانی وب سایت با آپ دیت شدن مرورگرهای معروف و… هزینه ای بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از مبلغ طراحی سایت برای یکسال منصفانه بنظر می رسد بسیار شاهد بوده ایم که طراحان وب سایت ها قیمت های پایین تری به مشتری ارائه داده و در هنگام پشتیبانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و نمی توانند به وظابف خود در این خصوص عمل کنند.
در مقالات بعدی تفاوت های طراحی سایت دستنویس و طراحی سایت وردپرس را شرح می دهیم و نیز نحوه طراحی سایت شرکتی دستنویس را به طور مفصل توضیح خواهیم داد. از زمانی که صرف مطالعه این مقاله نمدید از شما سپاسگزاریم.

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • ناهید صفری

بهینه سازی سایت

نظرات (۲)

  • شماره موبایل ساختما سازان
  • بانک اطلاعات و شماره موبایل ساختمان سازان و پیمانکاران

  • طراحی سایت
  • عالی بود سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی