آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

 در ابتدا این را می دانیم که در این دوران برای هر کسب و کار و شغلی داشتن یک وب سایت واجب می باشد و تقریبا همه شما از ضرورت طراحی سایت برای کسب و کار تان با خبرید. مهمترین نکاتی که باید جهت انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت بدانید را در این مقاله به طور کامل و مفصل توضیح دادیم. اگر میخواهید جواب سئوالات خود را مثل طراحی سایت برای شرکت را به چه کسی بسپاریم؟ آیا برای طراحی سایت می توانیم به شخص یا فری لنسر اعتماد کنیم یا اینکه باید حتما با یک شرکت طراحی سایت رسمی قرارداد ببندیم؟ در کل برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت حرفه ای باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ و…. بدانید این مقاله را از دست ندهید.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت بسیار مهم است زیرا طراحی سایت شما در ذهن مخاطب تاثیر غیر مستقیم می گذارد و اگر سایت شما توسط یک طراح سایت حرفه ای انجام شده باشد به طور خودکار عوامل مهم و امکانات ضروری در طراحی سایت را رعایت می کند و دیگر نیازی نیست خود شما وسواس زیادی در کار بخرج دهید چون طراح سایت حرفه ای حواسش به همه اصول طراحی سایت خواهد بود.


توصیه می کنیم هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت، به جای چانه زنی برای قیمت طراحی سایت، بیشتر به کیفیت و امکانات سایت فوکوس کنید نه صرفا تخفیف گرفتن از طراح سایت. برای مثال یکی از مواردی که اهمیت بالایی دارد ریسپانسیو بودن وب سایت شماست که در طراحی سایت باید توجه کافی شود. اگر درباره ریسپانسیو بودن وب سایت می خواهید بدانید توصیه می کنم حتما مقاله طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا را بخوانید چون بسیار واجب است که قبل از طراحی سایت به نکته ریسپانسیو بودن توجه داشته باشید.
از دیگر مواردی که باید در طراحی سایت مورد توجه قرار دهید بحث تجربه کاربری یا UX  می باشد.
نکته دیگری که از موارد موثر در وب سایت است و باید به آن نیز توجه شود نکات کلیدی که برای نمایش عکس محصول خود باید رعایت کنیم می باشد.

برنامه نویسی اختصاصی با کد دستنویس بهتر است یا سیستم مدیریت محتوا مثل wordpress
یکی از فاکتورهایی که باید در زمان انتخاب شرکت طراحی سایت مورد توجه قرار دهید. زبان برنامه نویسی و یا استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و … است. به سادگی بخواهیم این موضوع را بگوییم، اگر سایت شما طراحی سایت دستنویس و کدنویسی اختصاصی شود قادرید هر زمانی هر امکانی به آن اضافه و کم نمایید ولی در سیستم وردپرس و جوملا اینطور نیست مگر زمانی که یک برنامه نویس php حرفه ای سایت شما را طراحی کند که هزینه آن به صرفه نخواهد بود.

چرا طراحی سایت اختصاصی و دستنویس در مقایسه با سیستم های مدیریت محتوا مثل ورد پرس و جوملا ارجحیت دارد
هسته وردپرس برای راه اندازی سایت شخصی و وبلاگ طراحی شده است و اصولا وردپرس یک سیستم وبلاگ است، با این وجود وردپرس هیچ محدودیتی در اجرای خواسته های مخاطبان و مشتریان خود ندارد. هر کاری که یک سایت بتواند انجام دهد با وردپرس هم قابل انجام است. اما مسئله هزینه انجام این درخواست ها است. هنگامیکه صحبت از یک سایت تخصصی مانند سایت یک فروشگاه یا سایت یک آموزشگاه و یا یک سایت با رتبه برتر در گوگل می شود شما در وردپرس باید دست به دامان پلاگین ها شوید. پلاگین های زیادی امروزه در دنیای وب وجود دارد اما همه ی آنها مناسب نیستند و قبل از استفاده حتما سعی کنید پلاگین های مناسب برای کارتان را پیدا کنید. پلاگین ها بصورت ماژولار به کدهای شما اضافه شده و به سادگی باعث می شوند که سایت شما کند شود. درحالیکه هنگام نوشتن یک نرم افزار تخصصی برای مشتریان، سفارشی سازی صورت می گیرد یعنی آنکه شما در سایت خود تنها کدهایی را خواهید داشت که سایت شما به آنها احتیاج دارد. این موضوع به افزایش سرعت نرم افزارهای مدیریت محتوای تخصصی می انجامد.

به طور کلی طراحی سایت با وردپرس زمانی مشکل پیدا میکند که شما بخواهید یک کار خاص انجام دهید و حجم بازدید یا محتوای شما زیاد باشد. به عنوان مثال سایت های خبری که بازدید بالایی دارند و حجم مطالب آنها زیاد است از نظر مصرف منابع به مشکل برمیخورند و همچنین برای کارها خاص مانند فروشگاه های اینترنتی قطعا شما نمی توانید یک فروشگاه پربازدید با حجم مخاطب بالا داشته باشید و به سادگی به آنها خدمات بدهید. در واقع سیستم های وردپرس مقیاس پذیر نیستند.


مشکل امنیت، در صورتی که وردپرس را بروزرسانی نکنید و از افزونه های اصلی استفاده نکنید، سایت شما می تواند به سادگی هک شود. بنابراین افرادی که اطلاعات فنی خیلی پایینی دارند و سایت وردپرس خود را بروزرسانی نمی کنند در این زمینه با مشکلات زیادی ممکن است روبرو شوند. همچنین برخی از افزونه ها و قالب های رایگان وردپرس موجود نیز باید حتما از مارکت های معتبر تهیه شوند تا مشکلی از جهت سو استفاده از سایت در آنها بوجود نیاید.

بسیاری از شرکت ها هنگام راه اندازی کسب و کار خود تلاش می‌کنند نمونه‌های موفق را بررسی کرده و از عملکرد آنها الگوبرداری کنند. از همین رو تصمیم می‌گیرند که سایت آنها به زبان php باشد یا asp و یا حتی تصمیم می‌گیرند که سایت باید با سیستم‌های مدیریت محتوای رایج مانند وردپرس طراحی شود یا از یک CMS اختصاصی بهره بگیرد.

زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوا به تنهایی نمی‌تواند دلیل بر حرفه ای بودن شرکت طراحی سایت باشد و چیزی که مهم است تسلط آن برنامه نویس یا شرکت طراحی سایت برآن زبان برنامه نویسی است حالا یا با php و یا با asp.net با شد. این نکته ایست که باید در انتخاب بهترین شرکت طراحی وب سایت به آن توجه داشته باشید. از کجا بفهمیم که آن برنامه نویس یا شرکت طراحی سایت تسلط دارد یا خیر؟ جواب این سوال را می‌توانید از روی سایت ها و نمونه کارهای آن شرکت بررسی کنید.

به طور کلی می‌توان گفت هر زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوایی که توسط یک فرد خبره و توانمند به کار گرفته شود می‌تواند شما را به هدف‌نهایی یعنی طراحی سایت و سامانه های تحت وب (وب سایت) ارزشمند برساند و شما به جای انتخاب زبان باید به دنبال انتخاب یک متخصص باشید و سپس در پیاده سازی امکانات مورد نظر خود به او کاملا اعتماد کنید. در ادامه فاکتورهای مهم در انتخاب طراح سایت و شرکت طراحی سایت را با هم مرور می‌کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی، طراحی وب سایت شرکتی
هدف هر مجموعه یا کسب و کار از راه اندازی یک سایت اینترنتی متفاوت است. برای هر نوع سایت اینترنتی می‌توان متخصصین بسیاری در فضای رقابتی طراحی سایت پیدا کرد. بعنوان مثال شرکت هایی هستند که به طور تخصصی بر سایت های آژانس مسافرتی، وب سایت املاک، سایت شرکتی و یا وب سایت فروشگاهی رو یک کدام تسلط ویژه ای دارند و بیشترین تمرکزشان روی طراحی سایت مورد نظرشان است.

البته تخصص در یکی از زمینه‌های طراحی سایت مانند طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت های خلاقانه به معنی ضعف آن مجموعه در انجام سایر پروژه‌ها نیست ولی هنگامیکه بین دو یا چند مجموعه حق انتخاب دارید میتوانید تصمیم گیری خود را براساس نمونه کارهای موفق و حوزه های تخصصی هرکدام از آنها انجام دهید.

می‌توان گفت به طور  معمول اکثر شرکت‌ها در زمینه طراحی وب سایت با سابقه و دارای نمونه کار هستند ولی فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های خلاقانه نیازمند تجربه و تخصص بیشتری خواهند بود.

میزان رضایت مشتریان

نمونه کارهای قرار گرفته در سایت یک شرکت معمولا تجربیات موفق و پروژه های عالی آنها هستند در حالیکه ممکن است تنها ۲۰ درصد از مشتریان آن مجموعه را پوشش داده باشد. اگر می‌توانید با جستجوی اینترنت سایر نمونه کارها و نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی را آنالیز کنید.

هرچقدر کیفیت و عملکرد یک شرکت طراحی سایت خوب و با کیفیت ارزیابی شود نمی‌توانیم از فاکتور قیمت بگذریم، از چیزی که می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم گیری ما و انتخاب آن شرکت طراحی سایت داشته باشد.

قیمت طراحی سایت
با مراجعه به شرکت‌های طراحی سایت و تعریف پروژه خود ممکن است قیمت‌های کاملا متفاوت و با اختلاف زیاد دریافت کنید. این اختلاف قیمت تا حدی به بزرگ بودن شرکت طراح سایت و کیفیت کاری او مرتبط است ولی بخشی از تعیین هزینه مرتبط با سختی پروژه و امکانات موجود در سایت خواهد بود.

همانطور که قبلا در مقاله ی تفاوت طراحی سایت شرکتی ارزان و حرفه ای گفته شد، در روند تعیین قیمت طراحی سایت باید توجه کنید که شرکت مورد نظر تا چه حد در مورد امکانات سایت و درخواست‌های شما دقیق می‌شود. به عبارت دیگر مجری طرح برای تعیین قیمت ابتدا باید درک درستی از ابعاد پروژه و تخمینی از زمان انجام آن داشته باشد.

اگر هزینه طراحی سایت شما بدون در نظر گرفتن امکانات و یا زمان انجام اعلام گردد دو خطر جدی را برای شما خواهد داشت:

ممکن است شرکت طراح ابعاد پروژه را به درستی درک نکرده باشد و در ادامه هزینه های جانبی زیادی را برای انجام درخواست‌ها به شما تحمیل کند و یا حتی از ادامه اجرای آن خودداری کند.

ممکن است این هزینه برای انجام پروژه شما زیاد باشد و عملا چیزی که مورد نظر شماست با هزینه‌ای به مراتب کمتر قابل انجام بوده باشد.

به طور کلی می‌توان گفت هرچقدر جزئیات بیشتری در مورد طراحی سایت خود و امکانات آن به طراح سایت ارایه دهید قیمتی که به شما اعلام می‌شود به واقعیت نزدیک تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که هزینه طراحی سایت فروشگاهی به مراتب بالاتر از هزینه طراحی سایت‌های شرکتی یا لندینگ‌های خلاقانه است.

هزینه طراحی سایت اختصاصی و سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس wordpressو جوملا
از آنجا که یک سایت وردپرسی می تواند بدون هیچ گونه هزینه ای بارگذاری شود طبعاً هزینه های آن از یک سایت سفارشی کمتر است. اما هنگامیکه در دنیای واقعی و تجارت حرفه ای بخواهید مقایسه کنید. طراحی یک سایت با وردپرس در نهایت هزینه ای بیشتر از یک سایت طراحی شده با CMS اختصاصی دارد.

به خاطر داشته باشید که بیشتر پلاگین ها و ماژول های وردپرس خارجی بوده و ما در ایران برای خرید کالا از خارج با مشکلاتی مانند تحریم و کمبود ارز مواجه هستیم. بنابراین یک سایت وردپرسی شاید به تنهایی گزینه مناسبی برای شما باشد ولی عملاً استفاده از آن بعنوان یک فروشگاه آنلاین یا یکی آموزشگاه آنلاین و یا یک دفتر خدمات مشتریان آنلاین با مشکلاتی روبرو خواهد شد. زیرا که تهیه تمام این امکانات به صورت حرفه ای نیاز به صرف هزینه به دلار و پرداخت آن به شرکت های آمریکایی است. بنابراین شما عملاً با انتخاب وردپرس برای طراحی سایت های حرفه ای برای سایت خود محدودیت های فراوانی را از قبل تعیین خواهید کرد.

طراحی سایت حرفه ای، سرعت سایت، قیمت طراحی سایت
در طراحی وب سایت و به طور کلی در کد نویسی سه عامل شامل ۱- کیفیت ۲- سرعت ۳- قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است البته هر سه عامل در کنار هم را نمی توان داشت علت آن این است که اگر یک وبسایت با کیفیت را در زمان کوتاهی بخواهید طراحی شود پس قطعا هزینه انجام پروژه و قیمت آن افزایش می یابد و همینطور اگر بخواهید سرعت بیشتر شود و قیمت طراحی سایت کم باشد قطعاً تاثیر منفی بر کیفیت طراحی وب سایت خواهد داشت و در آخر اگر یک سایت حرفه ای با کیفیت بالا بخواهید و انتظار کمترین هزینه را داشته باشید عملا برای شرکت طراحی سایت ارزش مادی نداشته و از اولویت کاری او کمتر خواهد شد و در نتیجه زمان انجام پروژه بالا خواهد رفت پس زمانی که پیشنهاد قیمت یک شرکت طراحی سایت را بررسی می‌کنید حتما به زمان انجام کار و ارتباط مستقیم آن با کیفیت دقت کنید. این را بدانید که شرکتی ادعای طراحی سایت با هزینه پایین و در کوتاهترین زمان را داشت مطمئن باشید این یعنی یک وب سایت با کیفیت پایین و جز این با این شرایط طراحی سایت حرفه ای و باکیفیت یک دروغ بزرگ خواهد بود. می توانید براساس نوع پروژه و سایتی که میخواهید طراحی شود بین هزینه طراحی سایت و زمان انجام طراحی وب سایت یکی را انتخاب کنید ولی هیچ گاه کیفیت وب سایت خود را فدای دو فاکتور دیگر در طراحی سایت نکنید.

سابقه شرکت طراحی سایت و انتخاب یک شرکت طراحی وب سایت با تجربه
تجربه در هر کاری می‎تواند چراغی برای کارها و فعالیت های آتی باشد. داشتن سابقه به معنای تجارب بیشتر است. به همین دلیل زمانی که شرکت طراحی سایت سابقه فعالیت بیشتری داشته باشد، تجربه و میزان مهارت آن نیز در ارائه خدمات بیشتری است لذا در انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت این عامل را نیز در نظر داشته باشید.

دیدن چارت سازمانی و نحوه تقسیم امور در شرکت طراحی سایت
شرکت های طراحی سایت متشکل از افراد متخصص و خبره است که هر یک در یک بعد فعالیت دارند. بهترین شرکت های طراحی سایت آنهایی هستند که تقسیم بندی بیشتری برای کارها و امورات دارند. به هر میزان که امورات شرکت تخصصی تر انجام شوند، کارکنان با مهارت بیشتری آن را بر عهده می‎گیرند و احساس مسئولیت بیشتری نیز خواهند داشت.

موقعیت مکانی و آدرس شرکت طراحی سایت
اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخابی شما دارای موقعیتی است که در صورت لزوم می توانید با آنها ملاقات کنید. دانستن این که شرکت طراحی سایت مدنظر شما کجاست، می تواند از هر گونه تقلب و حقه جلوگیری نماید. مثلا شخصی می تواند در داخل خانه خود را صاحب یک شرکت طراحی سایت معرفی نماید. پس بهتر است حتی موقعیت مکانی شرکت خود را در وب سایت قرار داده و تمامی نکاتی که مشتریان برای ارتباط با شما نیاز دارند را هم قرار دهید.

هاست ارائه شده برای وب سایت شما
در مورد وضعیت هاست شرکت طراحی سایت مورد نظر حتما از آنها سوال کنید و اینکه این هاست و یا سرور آنها کجاست و توسط چه شرکتی پشتیبانی می شود. پایداری و کیفیت بالای هاستینگ ها تاثیر زیادی در موفقیت و توسعه وب سایت شما دارد. در ضمن هاست انتخابی شما تاثیر زیادی بر سئو سایت شما نیز دارد .

منبع: https://paydarsamane.com/blog/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی