آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

هزینه طراحی سایت برای دو دسته از افراد مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است شما به عنوان یک کسب و کار یا مالک یک سایت شخصی، صاحب وب سایتی باشید که نیازمند بروزرسانی باشد. اگر صاحب یک سایت شرکتی هستید که حاوی اطلاعات قدیمی و به روز نشده ای است، امنیت پایینی دارد و احتمالاً سازگار با موبایل نیست، پس شما به مرور مشتریانتان را به ویژه کسانی که بیشتر وبگردی هایشان را با موبایل انجام می دهند از دست خواهید داد.

و یا شرکت، فروشگاه و یا شخصی هستید که به تازگی قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

برای به دست آوردن هزینه طراحی سایت، شما نیاز دارید که بررسی های زیادی انجام دهید؛ و این احتمالاً به همین دلیل است که شما الان در این صفحه قرار دارید. ما در این مطلب سعی کرده ایم برخی از نمودارها، لینک ها و اطلاعات مفید در این زمینه را برای شما جمع آوری کنیم. امیدواریم که این مطلب فاکتورهای لازم را که در هزینه طراحی سایت تأثیر می گذارد، به شما آموزش دهد. فاکتورهایی که گاهی اوقات ممکن است شما را از پرداخت هزینه های سرسام آور نجات دهد.

هدف اطلاع رسانی درباره ی آیتم ها و مواردی است که شما باید در طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی ببینید و آنها را در سایت خود داشته باشید و نهایتاً تصمیم بگیرید که چه کسی و یا شرکتی سایت شما را طراحی کند.

اول نگاهی به آنچه شرکت های دیگر می گویند می اندازیم.

براساس نرخی که شرکت ایران سایت ارائه داده است، قیمت طراحی سایت به این صورت است:

طراحی وب سایت در سال 1397 در این شرکت هزینه ای حدود 1 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان است. مسلماً این طیف ارائه شده بسیار گسترده است. ولی موارد و آیتم هایی وجود دارد که بر هزینه کلی تأثیر گذار است و می تواند به کاهش سرمایه گذاری کمک کند.

شرکت ایران سایت پلن های قیمتی خود را به دو دسته تقسیم کرده است پلن اقتصادی و پلن تجاری. مواردی که در هر پلن روی قیمت تأثیر به سزایی دارد عبارتند از:

  • تعداد صفحات
  • پیچیدگی سایت
  • انتخاب سئو و بهینه سازی سایت در کنار طراحی سایت
  • و سؤال در مورد اینکه آیا طراح و توسعه دهنده ی سایت از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کند و یا خیر. این مورد اگر شما قصد تغیرات زیادی در سایتتان بعد از طراحی آن داشته باشید برای تصمیم گیری نهایی به شما کمک شایانی می کند.

حالا بیایید افراد و یا شرکت هایی را که شما قصد سپردن طراحی سایتتان به آنها را دارید و مزایا و معایب هرکدام و تأثیری که این انتخاب روی بودجه و هزینه طراحی سایت شما می گذارد را بررسی کنیم.

در ابتدا اگر شما و یا اطرافیانتان دانشی هرچند اندک در مورد طراحی سایت دارید به این فکر کنید که سایت را خودتان طراحی کنید و یا به یک دوست بسپارید.

گزینه دوم این است که شما ترجیح دهید یک طراح و توسعه دهنده وب را استخدام کنید تا سایت شما را طراحی کنید و یا در صورت نیاز به بروزرسانی آن را بروزرسانی کند.

گزینه سوم و آخر استفاده از آژانس های دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت است؛ که این شرکت ها معمولاً شامل چند تیم مانند تیم طراح و توسعه دهنده وب، تیم مدیریت محتوا، تیم گرافیست کار و متخصصان سئو و دیجیتال مارکتینگ هستند.

در اینجا معایب و مزایای هریک از این موارد را برای تصمیم گیری نهایی شما با توجه به سایتی که در نظر دارید طراحی شود بررسی می شود.

اهمیت سایت شما در کسب و کارتان

قبل از واوکاوی عمیق تر فاکتورهای افزایش قیمت طراحی سایت و یا رفتن به سمت آپشن طراحی سایت رایگان بهتر است که تأثیری که سایت شما روی کسب و کار، فروش و نهایتاً درآمد شما می گذارد را بررسی کنید، که ما در اینجا سه موضوع کلیدی را برای شما شرح داده ایم:

  • سایت شما ویترینی آنلاین از کسب و کارتان و پنجره ای برای مشاهده و آشنایی با تخصص شما است.
  • سایت شما مرکزی برای تمام فعالیت های آنلاین شما است. جایی برای بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتریان و یا قرار گیری شبکه های اجتماعیتان و اعتبار بیشتر دادن به آنها برای اعتماد مشتری و خرید از شما.
  • در بازدید از سایت شما، افراد و مشتریانتان احساس اعتماد به شما به عنوان یک متخصص در حوزه ی کاریتان را به دست می آورند. چیزی که وجه تمایز شما از رقبایتان است.

1- ساخت سایت به وسیله ی خودتان و یا یک دوست

اگر شما دانشی در مورد طراح سایت ندارید، برای طراحی سایت رایگان در ابتدا چندین مکان مانند سایت weebly، wix و یا سایت squarespace وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید. اگر شما قصد دارید که سایت خود را با یکی از این سرویس ها بسازید کافیست در ابتدا در یکی از این سرویس ها به صورت رایگان ثبت نام کرده، اسم موردنظرتان را به عنوان اسم سایتتان در آن معرفی کنید و با آپلود چند عکس از کسب و کارتان در آنها و معرفی شرکت و کار خود، سایتتان آماده می شود. بعد از مدتی نیاز است که هزینه ای برای هاست پرداخت کنید، که اگر آن را الان پرداخت نکنید بالاخره در سالهای دوم، سوم و یا چهارم بالاخره مجبور به انجام آن خواهید شد.

اما اگر شما در مورد طراحی سایت اطلاعاتی دارید و خود می توانید اقدام به طراحی و گذاشتن زمان و سرمایه برای طراحی آن کنید، میتوانید سریع شروع کنید. در اینجا هفت فاکتور وجود دارد که برای داشتن یک سایت رایگان باید نگاهی به آنها بیاندازید:

  • نام دامنه : برای ثبت یک دامنه به نام خودتان باید هزینه ای را به شرکت های ثبت کننده دامنه بپردازید. این هزینه سالانه تمدید می شود و هر سال باید آن را پرداخت کنید.
  • اجاره کردن یک سایت : در این حالت شما مالک سایت نیستید بلکه آن را کرایه می کنید. هستند افرادی که سایتی را طراحی کرده و سئوی آن را تا حد قبال قبولی نیز پیش می روند. این افراد این سایت ها را نهایتاً به افرادی که خواهان آن هستند در صنعت های مختلف و برای مصارف مختلف طراحی و به افراد مختلف اجاره می دهند.
  • سایت های از پیش طراحی شده: برخی از افراد مهارت های محدودی دارند که این باعث می شود فعالیت هایی که قادر به انجام آن هستند محدود به سایت هایی باشد که از پیش طراحی می کنند. این باعث می شود که سایت های از قبل طراحی شده کمتر از سایت هایی که با سفارش مشتری طراحی می شوند، حرفه ای به نظر برسند. هزینه طراحی سایت در این دسته نسبت به سایت های سفارشی قیمت پایین تری دارند.
  • استفاده از ویژگی های رایگان: یک سری ویژگی ها وجود دارد که بسیار کاربردی هستند ولی هزینه ای ندارند و شما می توانید آن ها را به سایت خود اضافه کنید. مانند نقشه گوگل و اضافه کردن ویژگی جستجو در سایت.
  • بررسی چالش ها: شما ممکن است خودتان یک طراح گرافیک باشید؛ یک طراح سایت باشید؛ یک نویسنده باشید و یا یک عکاس حرفه ای باشید، مانند خیلی از ماها. اما شما به تنهایی امکان ندارد که همه ی اینها باشید.
  • وجود لوگو در سرویس های رایگان: اگر شما قصد ساختن سایت در سرویس های مانند wix را دارید باید بدانید که لوگوی این سایت روی سایت شما خواهد آمد به همراه یک عالمه تبلیغات اضافی. اگر شما می خواهید که این لوگو و تبلیغات حذف شوند باید مبلغی را پرداخت کنید، اگر نه که همه خواهند دانست که شما یک سایت رایگان دارید.
هزینه طراحی سایت با استفاده از نیروی توسعه دهنده وب
هزینه طراحی سایت با استخدام نیروی توسعه دهنده وب

2- استخدام طراح و توسعه دهنده وب

شما ممکن است به این فکر کنید که یک طراح و توسعه دهنده وب را استخدام کنید. استفاده از این افراد در کوتاه مدت ممکن است نسبت به استفاده از یک آژانس، هزینه طراحی سایت کمتری داشته باشند. مسلماً این فرد مهارت هایی را برای تحویل سایت شما دارند؛ اما 4 فاکتور مهم را در کار با این افراد که باید مدنظر قرار دهید بررسی می کنیم:

  • هزینه طراحی سایت شخصی : استفاده از این افراد بسته به کاری که برای سایتتان می خواهید انجام دهید به احتمال زیاد نسبت به یک آژانس به ویژه در کوتاه مدت کمتر خواهد بود.
  • مدیریت پروژه: برای مدیریت این شخص و پروژه نیاز است که خودتان اینکار را انجام دهید. عاملی که از شما وقتی را به عنوان مدیر پروژه خواهد گرفت.
  • مهارت ها: فردی که برای طراحی سایتتان استخدام کرده اید ممکن است در بعضی مهارت ها بسیار قوی باشد و در یک سری از موارد دیگر ضعیف باشد. به طور مثال ممکن است این فرد در طراحی سایت قوی باشد اما در نوشتن برعکس قبلی ضعیف عمل کند. یا دانش زیادی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو نداشته باشد. این یعنی شما در بعضی قسمت ها کیفیت دلخواهتان را نخواهید داشت و نیاز باشد که فرد یا افراد دیگری را برای قوت بخشیدن به این قسمت ها استخدام کنید.
  • وضعیت کار در سال های آینده: این فرد ممکن است با همه شناختی که تازه از کسب و کار ما پیدا کرده سال بعد در کنار ما نباشد. و ناچار به استخدام فرد جدیدی شویم که هیچ شناختی از نحوه طراحی سایت ، کارهای انجام شده و کسب و کار ما ندارد.

3- استفاده از شرکت طراحی سایت

آژانس های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، تجربه زیاد و مهارت بالایی در کار دارند و می توانند مشاوره ی خوبی در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ و سئو و همچنین پشتیبانی از سایت را در اختیار شما قرار دهند. اکثر شرکت های طراحی سایت با بودجه شما کار می کنند. یعنی اگر شما بودجه ی کمی داشته باشید متناسب با کسب و کارتان ساخت یک سایت کوچک را به شما پیشنهاد می دهند که هزینه طراحی سایت خیلی بالایی نخواهد شد. این سایت می تواند کم کم همزمان با کسب و کارتان رشد کند. ایده هایی مانند ساخت یک سایت تک صفحه ای، سایتی کوچک با چند صفحه محدود و یا ساخت یک سایت کامل پیشنهادهایی است که این شرکت ها احتمالاً به شما خواهند داد. گاهی مکان یک شرکت چه فیزیکی و چه موقعیت در نتایج گوگل بر قیمت طراحی تأثیر به سزایی می گذارد. به طور مثال شرکت طراحی سایت تهران نسبت به شهرهای کوچک تر قیمت خدمات نسبتا بالاتر است.

سایت تک صفحه ای

چنین سایت هایی برای ارائه اطلاعات تماس و معرفی خدمات شما طراحی می شوند. سایت تک صفحه ای راه خوبی برای بالا آمدن سریع اطلاعات کسب و کار و محصولاتتان در صفحات وب است. با هزینه طراحی سایت ارزان ساخت این صفحات بسیار پایین در می آید، اما محدودیت هایی نیز دارد که قبلاً از انتخاب این روش باید از آن ها آگاه باشید:

  • تأثیر روی رتبه ی صفحاتتان: به دلیل اینکه یک سایت تک صفحه ای در تعداد کلماتی که در آن می تواند وارد شود محدودیت دارد، پس کسب رتبه ی خوب در صفحات گوگل برای چنین سایت های تا حدی مشکل است. گوگل در صفحات یک سایت می خزد تا اطلاعات مناسبی را در جواب سؤال مشتری پیدا کند. پس هرچقدر تعداد کلمات موجود در سایت کمتر باشد متعاقباً فرصت کمتری برای فهماندن به گوگل دارید که محتوای شما با سؤال کاربر در ارتباط است و کیفیت بالایی دارد.
    فاکتور مهم دیگر برای گوگل در رتبه بندی سایت ها تازگی محتوا است. گوگل سایت های داینامیکی را که به طور مرتب محتوای خود را آپدیت می کنند با کیفیت تر قلمداد کرده و به آنها رتبه بالاتری در صفحات وب اختصاص می دهد.
  • کسب اعتبار: یکی از دلایلی که امروزه ساخت سایت میان کسب و کارهای مختلف رونق یافته است، اعتباری است که وجود این سایت برایشان ایجاد می کند؛ و اینکه مشتریان دیگر قبل از اینکه خریدی را انجام بدهند به جستجو در اینترنت می پردازند. آنها وقتی به صفحه ی شما برخورد می کنند به علت اینکه اطلاعات کاملی از محصولاتی که ارائه می دهد یا قسمتی که درآن تخصص دارید نمی یابند و شما از صحنه رقابت حذف خواهید شد. پس قیمت طراحی سایت پایین همیشه مناسب کسب و کار شما نخواهد بود.

سایت های تک صفحه ای که به لندینگ پیج معروف هستند بیشتر برای اهداف بازاریابی مناسب هستند. لندینگ پیج ها اغلب به سؤالات خاصی پاسخ می دهند و شامل فرم های وارد کردن اطلاعات مشتری و CTA های دیگر هستند.

ساخت سایتی با پیچیدگی کم و تعداد صفحات کم

تعرفه طراحی سایت های این دسته با قیمت خیلی پایین شروع می شود. معمولاً از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال و غیره برای ساخت آنها استفاده می شود که هرچقدر ویژگی بیشتری مدنظر شما باشد بر قیمت طراحی سایت افزوده می شود. اما مزیت ساخت سایت های کوچک این است که برای رشد تاحدودی منعطف است و شما می توانید در ابتدا بودجه ی اختصاصی برای طراحی سایت با وردپرس را بسیار اندک قرار دهید و به مرور به صفحات و ویژگی های آن اضافه کنید.

اگر در ابتدای کار تمرکز شما روی قیمت و یا حضور سایت شما به سرعت در صفحات وب است می توانید از این پنل استفاده کنید. ولی توصیه می شود تقویمی برای رشد کسب و کار خود آمده کنید تا به مرور طرح های بازاریابی و تکمیل سایت و یا تعویض آن با یک سایت حرفه ای را به موقع انجام دهید و به یک سایت با ویژگی و طراحی ضعیف اکتفا نکنید.

هزینه طراحی سایت حرفه ای با php
هزینه طراحی سایت حرفه ای

سایت حرفه ای و برآورد هزینه طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای پلنی با ویژگی هایی است که باعث بالا رفتن قیمت و یا حتی پایین آمدن هزینه اختصاصی شما به مرور زمان می شود. هزینه طراحی سایت با php در این دسته قرار می گیرند. سایتی که با طراحی گرافیکی زیبا و ساختار مناسب به بهترین نحو، کسب و کار و محصولات شما را به مشتری معرفی می کند و باعث ترغیب بازدیدکننده ی سایت شما برای تبدیل به مشتری وفادارتان می شود.

در ادامه لیستی از ویژگی هایی را که شما می توانید برای برآورد تعرفه طراحی سایت شرکتی و تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی  به صورت حرفه ای برای سایتتان در نظر بگیرید را آورده ایم. بعضی از شرکت های طراحی سایت ترکیبی از این ویژگی ها را به صورت یک پکیج درآورده و به عنوان لیست قیمت طراحی سایت به مشتری پیشنهاد می دهند.

در محاسبه قیمت طراحی وبسایت حرفه ای استاندارد باید حتماً وجود صفحات اصلی را در سایت درنظر گرفت. صفحاتی مانند صفحه اصلی، درباره ی ما، صفحه محصولاتتان و صفحه ی خدماتتان و وبلاگ. که علاوه بر این صفحات ویژگی های زیر نیز در قیمت طراحی سایت تأثیر خواهند گذاشت و می تواند متناسب با کسب و کارتان در سایتتان وارد شود.

1- طراحی سایت شرکتی

  • بازاریابی محتوایی
  • پکیج ایجاد محتوا به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه
  • طراحی گرافیکی سایت
  • فروش اینترنتی
  • استفاده از نقشه گوگل
  • ساخت اینفوگرافیک
  • ساخت لندینگ پیج برای تبلیغات سایت
  • طراحی فرم های مختلف
  • چت آنلاین
  • خبرنامه
  • سئوی on-page
  • گالری عکس
  • عکاسی حرفه ای
  • یکپارچه کردن سایت با صفحات اجتماعی
  • پشتیابنی از سایت
  • مدیریت سایت
  • SSL اختصاصی
  • سازگاری کامل با دستگاه های مختلف

2- طراحی سایت فروشگاهی

  • تعریف فیلترهای مختلف برای محصولات
  • یکپارچه سازی موجودی انبار با موجودی در فروشگاه اینترنتی
  • اتصال فروشگاه اینترنتی به سیستم حسابداری
  • مقایسه پیشرفته کالا ها با هم
  • جستجوی پیشرفته محصولات در سایت
  • نمایش قیمت های متفاوت به مشتریان در دسته های مختلف

ویژگی هایی که در اینجا بیان شد ویژگی های نسبتاً عمومی در تمامی سایت ها هستند که هر فروشگاه اینترنتی و یا کسب و کار و شرکتی با توجه به نوع کار خود ممکن است به ابزارهای اختصاصی بیشتری نیاز داشته باشد؛ که وجود تمام این ویژگی ها را در افزایش قیمت باید مدنظر قرار دهد. به ویژه اینکه بعضی از این ویژگی ها بسیار خاص بوده و نیاز به برنامه نویسی سنگینی دارند که قیمت طراحی سایت را بسیار بالا می برند. تعرفه های قیمتی ما در شازین با وجود انجام کار حرفه ای سعی شده است در مناسب ترین قیمت وضع شود. سیاستی که از طریق آن هم مشتری متنفع خواهد شد و هم شرکت.

منبع: https://shazinco.com/هزینه-طراحی-سایت/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی