آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

آموزش تکنولوژی و طراحی سایت

وبلاگی برای مجتمع کردن مباحث جذاب و به روز طراحی سایت و تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

طراحی سایت خبری با php به عنوان یکی از امن ترین سایت ها به شمار می رود. همراه با طراحی سایت خبری با php از ابزارهای دیگری نیز در کنار آن می توان بهره برد.
چگونه سایت خبری با php طراحی کنیم

چگونه سایت خبری با php طراحی کنیم؟ هدف ما از این مقاله رسیدن به پاسخ این سوال می باشد. طراحی سایت خبری با php دارای امکانات زیادی می باشد که از جمله آنها می توان به دسته بندی خبرها، مدیریت گروهی اخبار، گذاشتن آوارتارهای مختص به انواع خبرها و موارد دیگر اشاره نمود.
از جهت کاربرد راحت و استفاده ساده ای که زبان php در طراحی سایت ارزان و سایت خبری دارد و همچنین به دلیل شباهت هایی که با زبان سی و پرل دارد منجر به این شده که اکثر برنامه نویسان از این زبان در طراحی سایت خبری خود استفاده نمایند. برای آشنایی با طراحی سایت خبری با php تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی سایت خبری با php

یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی و ساخت سایت های مختلف اینترنتی، php است که یکی از اندک زبان های خاصی است که فقط برای طراحی وب سایت ایجاد شده است. در php مفسر رایگان و علاوه بر آن متن باز می باشد و دارای قابلیت و کیفیت ممتاز در ارائه سرویس دهی در انواع محیط های لینوکس و همچنین ویندوز است. با وجود این توضیحات، می توان به راحتی از آن در کنار آپاچی و IIS استفاده نمود.
یکی از ویژگی های زبان php، توسعه بالای این زبان در مدت زمان اندک می باشد. یکی دیگر از خصوصیاتی که دارد، سازگاری بالای نسخه های قدیمی با نسخه های جدید می باشد. بدین صورت که برنامه های نوشته شده در نسخه های قدیمی را می توان بدون تغییرات خاصی برای نسخه های جدید نیز بکار برد و اجرا نمود.

آمار ۷۰ درصدی طراحی سایت خبری با PHP

امروزه طراحی سایت خبری با php آماری نزدیک به ۷۰ درصد را به خود اختصاص داده که با زبان PHP  طراحی و اجرا شده است. دلیل درصد بالای استفاده از زبان php به علت ویژگی ها و مزیت های خاصی است که این زبان دارد. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که ممکن است در طراحی سایت تخصصی از زبانی به جز php استفاده کرد.
تعداد زیادی از افرادی که اقدام به طراحی سایت خبری با php می کنند، به طور غیر مستقیم با زبان php در تعاملند و ارتباط دارند مانند طراحی سایت خبری با وردپرس؛ به طور کلی تعداد بسیار زیادی از سایت های خبری که دارای سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند، دارای زبان php هستند و توسعه زیادی یافته اند.
طراحی سایت خبری با php یا CMS؟!
به طور قطعی نمی توان عنوان کرد که طراحی سایت خبری با php بهتر است یا CMS! زیرا هریک دارای ویژگی های خاص خود هستند. در ادامه ویژگی این دو را بیان خواهیم کرد:

ویژگی های php و CMS

بیشتر نیازهایی که طراحی سایت خبری دارند با استفاده از CMS ها قابل انجام هستند. اما در بعضی از مواقع، پروژه و سایت خبری نیاز به یک برنامه نویسی اختصاصی دارد که با زبان برنامه نویسی PHP ارائه می شود و ویژگی های سیستم های مدیریت محتوا پاسخگوی نیازهای سایت خبری نمی باشد. زبان php از جمله پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی دنیا می باشد که جزء گزینه های مناسب در طراحی سایت خبری می باشد.

ابزارهای مورد نیاز برای طراحی سایت در کنار php

همانطور که قبلاً اشاره شد زبان برنامه نویسی php  مختص به سرورهای خاص می باشد و فقط زبان php برای طراحی سایت خبری با php کافی نمی باشد و احتیاج به موارد دیگر در کنار زبان php هستیم.
علاوه بر نقشی که زبان php در طراحی سایت خبری دارد، ابزارهای دیگری نیز به همراه زبان های مختلف دیگر برنامه نویسی، در جهت طراحی سایت خبری با php حائز اهمیت می باشند. بعضی از موارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می نماییم شامل :CSS ،HTML ، jQuery  و… نیز می شود. چنانچه به صورت کاملاً اصولی و تخصصی از این ابزار ها در طراحی سایت خبری با php استفاده نمایید شاهد ارائه سایت خبری با کیفیت بالا خواهید بود.
Php جزء زبان های اسکریپ نویسی می باشد که تحت وب است. ویژگی و اساس این زبان برنامه نویسی بسیار شبیه به زبان برنامه نویسی پرل و همچنین سی می باشد. علاوه بر این شکل پذیری فوق العاده ای که این نوع زبان برنامه نویسی دارد به همراه هماهنگی با اکثر بانک های اطلاعاتی باعث افزایش قدرت آن شده است. از جمله مشهورترین نرم افزارهایی که با php ایجاد شده اند می توان به phpBB ، SMF و … اشاره نمود که می توان جای برخی دیگر از زبان های برنامه نویسی دیگر را بگیرد.

  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • ناهید صفری

SMF

jQuery

phpBB

جی کوئری

سایت خبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی